Kalite Yönetim Birimi
15 Eylül 2021

                                                   Lab. Tek. Ender GÜVEN
                                                     Kalite Yönetim Temsilcisi

Görev, Yetki ve Sorumluluk:

  • Kalite Yönetim Temsilcisi, laboratuvarda TS EN ISO/IEC 17025’e ait şartların karşılanmasını ve kalite ile ilgili çalışmaları koordine etmek.
  • Yönetim sisteminin uygulanması, sürdürülmesi ve iyileştirilmesi,
  • Yönetim sisteminden veya laboratuvar faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi için başvurulan prosedürlerden sapmaların belirlenmesi,
  • Yönetim sistemi performansının ve iyileştirme için her türlü ihtiyacın laboratuvar yönetimine bildirilmesi,
  • Laboratuvar faaliyetlerinin etkinliğinin güvence altına alınması bu tarz sapmaları önlemek veya en aza indirmek için faaliyetlerin başlatılması,
  • Kalite El Kitabı (KEK) ve kalite dokümanlarının hazırlanmasını, uygulanmasını, güncelliğini sağlamak ve kalite sisteminin etkinliğini izlemek ve sürekliliğini sağlamak.
  • İç tetkikleri planlayıp ve gerçekleşmesini sağlamak ve iç tetkik raporlarını değerlendirmek.
  • Kalite çalışmalarını denetlemek/denetlenmesini sağlamak, oluşan aksaklıkların giderilmesine yardımcı olmak, uygunsuzlukları izlemek, giderilmesini ve takibini sağlamak.
  • Yönetimin gözden geçirmesi toplantılarını planlamak ve gerçekleştirmek.
  • Düzeltici faaliyetlerin, uygun olamayan deney işinin takibini ve etkinliğinin değerlendirmesini yaparak yönetimin gözden geçirme toplantılarında (YGG) bilgi vermek.
  • Laboratuvarın dış kalite kontrol çalışmalarını koordine etmek, izlemek, gerektiğinde düzeltici faaliyetlerin yapılmasını sağlamak.
  • Laboratuvarın kalite yönetim sistemi belgelerinin alınması ve/veya yenilenmesine yönelik çalışmaları yürütmek.
  • Kalite kayıtlarının saklanması ve elden çıkarılmasına ilişkin koordinasyonu sağlamak.
  • Uygun olmayan deney işi belirlendiğinde Laboratuvar Sorumlusuna bilgi vermek. Sürdürülen işin durdurulması ve tekrar başlatılması, Müşterinin bilgilendirilerek işin geri çekilmesi ve/veya tekrarlanması, işin tamamlanabilmesi için müşteriden ek süre talep edilmesine karar vermek. Hizmet sürecinde olabilecek aksaklıkların ortadan kaldırılması için faaliyetleri başlatmak.
  • Kalite standartları açısından yurt içi ve yurt dışı gelişmeleri takip ederek çalışmaların kalite politikası, kalite hedefleri ve kalite sistemine uygun olarak Eğitim Planlarını hazırlamak ve onaylanan Eğitim Planlarının uygulamasını sağlamak.
  • Düzeltici faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için koordinasyonu sağlamak ve takip etmek.
  • Müşteri şikâyetlerini incelemek, değerlendirmek ve çözümler bulmak; gerekli hallerde müşteri şikâyetleri ile ilgili detaylı rapor hazırlayarak sonuçları müşteriye bildirmek.
  • Risk analizi çalışmalarını koordine etmek ve risk analizi sonrası alınacak aksiyonların takibini sağlamak,
  • Görev alanı ile ilgili laboratuvar sorumlusu tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.